preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo

Login
Odabir udžbenika

 

 

Popis odabranih udžbenika za školsku godinu 2014./2015.

 

Nabava svih udžbenika na jednom mjestu

Linkovi







Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji

Anketa
Za što najviše koristite Internet?




Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
 

QR code

Glagoljica

Razredna nastava IV. razred

                     Tekst napisala: Goranka Jurković
 

         Četvrti razredi su završni razredi u ovoj fazi školovanja, jer se prelaskom u peti razred organizacijski mijenja izvođenje nastave. Učenici  moraju u svoj raspored sati upisati nešto više predmeta, dakle i više nastavnika sudjeluje u njihovom odgoju i obrazovanju.
         Da bi učenici bili pripremljeni za promjene koje ih čekaju, trebaju svladati određene vještine i usvojiti određena znanja.  Svakako su najzahtjevniji materinski jezik, matematika  te priroda i društvo.

 

 

Cilj nastave prirode i društva je

  • da djeca  dožive i osvijeste raznolikost, složenost i međusobnu povezanost svih čimbenika koji djeluju  u čovjekovu prirodnom i društvenom okružju
  • da razvijaju pravilan odnos prema ljudima i događajima,
  • da snošljivost i otvorenost za prihvaćanje tuđih zamisli
  • da razvijaju zanimanje za pojave u prirodnoj i društvenoj sredini

Zadaće
        Učenik treba :

  • Upoznati svoje okružje (obitelj, razred, školu, mjesto, zavičaj, državu)
  • Istraživati i upoznavati zavičajne posebnosti (kulturu i običaje)
  • Razvijati sposobnost snalaženja i prostoru i vremenu
  • Otkrivati  i upoznavati živu i neživu prirodu, njezinu raznolikost, povezanost i promjenjivost
  • Oblikovati pozitivan vrijednosni sustav prema živim bićima i prirodi kao cjelini
  • Razvijati poštovanje prema prirodnoj, kulturnoj i društvenoj sredini te odgovoran odnos prema okolišu
  • Razvijati i sustavno unaprjeđivati zdravstveno-higijenske navike
  • Biti osposobljen za pravilno i sigurno ponašanje u prometu
  • Upoznati svoja prava i dužnosti i prava drugih ljudi u neposrednom okruženju


       

 

        Nastava hrvatskog jezika u četvrtom razredu predstavlja završetak jednog ciklusa koji je započeo polaskom učenika u prvi razred. Proces, koji možemo nazvati osnovna pismenost, sadržava, prije svega, usvajanje sposobnost čitanja i pisanja optimalnom brzinom.

Cilj nastave hrvatskog jezika je višestruk, a očituje se sljedećim odrednicama:

  • Razvijati svijest o potrebi upoznavanja, učenja i njegovanja hrvatskog jezika
  • Stjecati ljubav prema hrvatskom jeziku i svim njegovim različitostima-zavičajni govor
  • Razvijati jezične sposobnosti
  • Razvijati jezikoslovno mišljenje
  • Osposobiti učenike za uporabu standardnog hrvatskog jezika
  • Njegovati zavičajni govor
  • Razvijati kulturu čitanja i estetski ukus učenika na umjetničkim tekstovima
  • Razvijati kulturu govorenja, slušanja, pisanja, gledanja scenskih i filmskih ostvarenja

Zadaće hrvatskog jezika proizlaze iz postavljenog cilja i određene su programski, a očituju se kao odgojne, funkcionalne i obrazovne.

  • Osposobljavati učenike za slušanje, čitanje, govornu i pisanu komunikaciju
  • Upoznati i bogatiti rječnik te usvajati temeljne komunikacijske pravogovorne i pravopisne zakonitosti hrvatskog jezika
  • Upoznavati  i usvajati slovničko/ gramatički standard
  • Osposobiti učenike za usmeno i pismeno izražavanje (razgovaranje, pripovijedanje, prepričavanje, opisivanje )
  • Upoznavati dječja književna djela hrvatske i svjetske književnosti
  • Upoznavati, poštovati i njegovati nacionalni i kulturni identitet
  • Razvijati intelektualne, socijalne , komunikacijske i stvaralačke sposobnosti

Osnovni cilj takvog jezično – izražajnog pristupa nastavi hrvatskog jezika je razvijati temeljnu jezičnu djelatnost, prije svega razvijati govorno i pisano izražavanje u svakodnevnim  situacijama.
U četvrtom razredu su ovi ciljevi i zadaće u najvećoj mogućoj mjeri ostvareni, te učenici kreću u nastavak obrazovanja osposobljeni za pravilno korištenje hrvatskog jezika u svim oblicima.

Matematika u četvrtom razredu

Na kraju školske godine učenici  četvrtog razreda  iz matematike moraju ponijeti sljedeća znanja i vještine, te trebaju znati:

            

              - O brojevima do milijun

  • Brojiti, pisati i čitati brojeve do milijun
  • da svaki broj označava količinu predmeta u skupu
  • nastajanje niza prirodnih brojeva
  • uspoređivati brojeve do milijun
  • višekratnike brojeva  1000,10000,100000 – tisućice T, desttisućice DT, stotisućice ST
  • dekadske jedinice 10, 100, 1 000, 10 000, 100 000, 1 000 000 te mjesne vrijednosti znamenaka ostalih brojeva do milijun

    - O zbrajanju i oduzimanju
     
  • pisano zbrajati brojeve do milijun- znati izračunati i obrazložiti
  • pisano oduzimati brojeve do milijun i znati obrazložiti

             - O množenju i djeljenju

  • znati kako se množi višeznamenkasti broj brojem 10 ili 100
  • znati izračunati i obrazložiti kako se množi  ako je umnožak jednoznamenkastog faktora i broj pojedinih dekadskih jedinica veći od 9
  • množiti višeznamenkaste brojeve s 10 i  100
  • pisano množiti višeznamenkaste brojeve dvoznamenkastim brojevima
  • znati ispravno potpisivati djelomične umnoške i znati obrazložiti
  • pisano dijeliti višeznamenkaste brojeve dvoznamenkastim brojevima
  • pisano množenje i dijeljenje znati primijeniti u tekstualnim zadacima

              - O geometrijskim sadržajima

  • što je kut, vrste i crtanje kuta
  • što je trokut, vrste i crtanje trokuta
  • što je pravokutnik, kvadrat i crtanje istih
  • mjerenje površine geometrijskih likova
  • kvadar, kocku znati bridove, strane i vrhove
  • mjerenje obujma geometrijskih tijela

 

 

 

preskoči na navigaciju