2020-02-28 15:30:06 Kako smo obilježili Dan sigurnijeg interneta 11. 2. 2020. Projekt Dan sigurnijeg interneta obilježili smo aktivnostima za učenike, u suradnji s Centrom za sigurniji Internet. Tema ovogodišnjeg Dana sigurnijeg interneta bila je „Zajedno za bolji Internet.“ Povodom obilježavanja internacionalnog Dana sigurnijeg interneta 11. veljače, Centar za nestalu i zlostavljanu djecu već šestu godinu zaredom organizira aktivnosti i akcije s ciljem poticanja i promicanja sigurnije i odgovornije upotrebe tehnologije i mobilnih uređaja među mladima i djecom, ali također i roditeljima. Učitelji su s učenicima naše škole proveli sljedeće aktivnosti: učiteljice 1. razreda uz pomoć slikovnice Sigurni s Neticom i 5 savjeta za sigurno korištenje interneta, razgovarale su s učenicima, na način primjeren njihovo uzrastu, s kojim se sve opasnostima mogu susresti oni koji ne primjenjuju oprezno korištenje Internet igara. Učiteljice 2. razreda razgovarale su s učenicima o njihovim iskustvima boravka i korištenja bogatog svijeta i brojnih mogućnosti interneta. Učenici 2. b razreda dramatizirali su tekstove vezane za sigurnost na Internetu i izveli igrokaz Virtualna bajka. S učenicima 3. razreda učitelji su razgovarali o savjetima za sigurno korištenje interneta, pogledali film Čarobni prsti svuda ostavljaju trag i kviz Digitalni trag, te su uz igru Mreža - poveži se vunom, radili plakat Dobre i loše osobine interneta i igru kroz polja sa znakovima o sigurnosti na internetu. Učiteljice 4. razreda razgovarale su sa svojim učenicima koliko vremena provode na internetu, koji su sadržaji primjereni za njihovu dob, koje su dobre, a koje loše strane interneta, rješavali pitanja u društvenoj igri gdje su učenici ujedno i učili o sigurnosti na internetu. Kroz prezentaciju Upoznajmo i prepoznajmo e-nasije, Prijatelji na društveni mrežama i kviz-test uz 10 pitanja za sigurnost djece na internetu, učenici su učili pravila ponašanja na internetu. S učenicima 5. razreda psihologinja je razgovarala o sigurnosti na internetu i društvenim mrežama na radionici na satu razrednika. Ova tema učenicima je zanimljiva i bliska i rado su se uključili u raznolike aktivnosti u radionici. Zaključili smo kako ima sve više različitih društvenih mreža. Učenici se na društvene mreže uključuju zbog razmjene informacija s prijateljima iz razreda ili objavljuju svoje fotografije ili video uratke. Najpopularnija društvena mreža trenutno je Tik Tok i Instagram. Razgovarali smo kako mogu zaštititi svoje profile, osobne podatke i kako uvijek trebaju dva puta razmisliti prije nego što kliknu na nečiji post ili napišu komentar. Učenici su na kraju radionice pisali pravila ponašanja na internetu za koja su zaključili da su skoro ista kao i u stvarnom životu. Učenicima 5. razreda podijelili smo HAKOM-ov kratki vodič za roditelje i djecu Kako se zaštiti u svijetu interneta i mobilnih telefona. Razrednici su s učenicima viših razreda razgovarali o sigurnosti korištenja društvenih mreža. Ta tema je prisutna u raspravama tijekom cijele godine kada učenici povjeravaju svojim učiteljima različite situacije na društvenim mrežama. Učenici o pravilima ponašanja na internetu i vremenu koje koriste na internetu razgovaraju sa svojim roditeljima. Zaključak ovog projekta je kako se svake godine na tržištu pojavi neka nova društvena mreža i kako i odrasli moraju biti maksimalno uključeni i pratiti novosti kako bi djecu mogli savjetovati o zaštiti i sigurnosti na internetu. Psihologinja Ljilja Runje |
Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo |