2023-08-29 07:38:11 Tajna je u pokretu Tijekom školske godine 2022./2023. provodio se školski preventivni projekt „Tajna je u pokretu“. Za provedbu projekta zaslužne su stručne suradnice pedagoginja, psihologinja, knjižničarka i defektologinja te učiteljice razredne nastave Zdenka Perić i Anđelka Blažević. Projekt je namijenjen učenicima 1. razreda u dobi od 6 do 8 godina kojim će se kroz igru i suvremene metode plesa, pisanja, Brain Gym® metode, vježbama mindfulnessa i biblioterapije utjecati na pozitivan razvoj motoričkih, emocionalnih, kognitivnih, socijalnih i govornih vještina te samopouzdanja učenika u dobi od 6 do 8 godina. Naglasak je projekta na primarnoj i sekundarnoj prevenciji teškoća fine motorike, grafomotorike, pažnje, koncentracije, socijalnih vještina, samopouzdanja kod učenika jer se u posljednje vrijeme može primijetiti porast poteškoća u području tih vještina. Projekt je nastao kao ideja da se nastavni proces obogati suvremenim metodama koje će pozitivno utjecati na razvoj učenika kao i da se senzibilizira i educira učitelje i roditelje o važnosti i dobrobiti integracije suvremenih metoda. Tijekom provođenja projekta pratio se rast i razvoj učenika u području navedenih razvojnih vještina kao i prevencija rizičnih čimbenika i poticanje zaštitnih čimbenika u području prevencije. Pratio se rast i razvoj stupnja samostalnosti, sudjelovanja u igri s vršnjacima, pozitivne slike o sebi te uključivanje u asocijalna i antisocijalna ponašanja. Primjenom ovih metoda u nastavi, postigao se određeni stupanj samostalnosti i kreativnog izražavanja što je utjecalo na povećanje samopouzdanja učenika, pozitivne slike o sebi i pozitivan razvoj socijalnih i emocionalnih vještina. Dakle povećao se stupanj samostalnosti, ali i sudjelovanja u igri s vršnjacima te se djelovalo preventivno na smanjivanje uključivanja u asocijalna i antisocijalna ponašanja. Pokazalo se da je razredna klima tijekom aktivnosti bila pozitivna i učenici su s oduševljenjem sudjelovali u svim aktivnostima. To nam potvrđuje i bolja empatija i kultura dijaloga u odnosu učenik - učenik i učenik - učitelj kao i veće prihvaćanje različitosti i tolerancije između učenika pokazujući poštovanje i razumijevanje za posebnosti njihovih vršnjaka. Ostvarenjem prethodno navedenih ciljeva ovog projekta pospješila se i kvaliteta inkluzivne kulture škole. Pozitivno se utjecalo i na razvoj vještina učenika s teškoćama u razvoju kao i njihova integracija u razrednu zajednicu. S obzirom na takve rezultate namjeravamo ponovno provoditi projekt kako bismo nastavili pozitivno utjecati na razvoj vještina učenika, prevenirati porast teškoća kod novih učenika, ublažavati određeni stupanj teškoća kod ostalih učenika, prevenirati rizične čimbenike i poticati zaštitne čimbenike te prevenciju nepoželjnih oblika ponašanja. Ovakvim pristupom prevencija ima svoj puni smisao jer se djeluje na ublažavanje pojave nepoželjnih oblika ponašanja i smanjivanja trenda porasta teškoća kod djece od najranije školske dobi. U sklopu projekta 26. lipnja 2023. održalo se i online predavanje za učitelje i stručne suradnike OŠ „Ivan Goran Kovačić“, Đakovo. Predavanje „Mindfulness za djecu i adolescente“ održala je prof.prim.dr.sc. Vlatka Boričević Maršanić, dr.med., Centar Dar. Ovim predavanjem utjecalo se na senzibilizaciju učitelja o važnosti i dobrobiti integracije suvremenih metoda te unaprijedio rad učitelja s učenicima.
Tekst: Zvonimira Somer, defektologinja Fotografije: Zvonimira Somer, defektologinja |
Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo |