U našoj školi se već tradicionalno organizira Škola u prirodi za učenike četvrtih, odnosno trećih razreda.
Ove smo godine po četvrti put nastavu u prirodi i školu plivanja provodili u Orahovici, u odmaralištu Crvenog križa Osijek, koji program provodi prema Rješenju Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske.
U terminu od 26.10. – 31.10.2009. četiri odjela trećih razreda u pratnji svojih učiteljica i učitelja boravilo je u vrlo primjerenim uvjetima u odmaralištu Merkur. Tek manji dio učenika nije pohađao ovu specifičnu nastavu, uglavnom zbog zdravstvenih razloga, dok je 83 učenika naše škole krenulo u nepoznatu avanturu zvanu ŠKOLA U PRIRODI.
Na prvom je mjestu bilo ostvarenje jednog od značajnih životnih ciljeva – naučiti plivati. Iako je dio učenika već vladao tom važnom vještinom, svima ostalima nije bilo teško u grijanom prostoru bazena, vode temperirane tako da višesatni boravak bude ugodan, naučiti plivati, plutati ili se osloboditi straha od vode. Uz profesore tjelesno zdravstvene kulture i studentice Učiteljskog fakulteta zadatak je ostvarilo 86 % djece u dobi od 8- 9 godina.
Obzirom da su učenici bili podijeljeni u skupine, ona skupina koja nije bila na plivanju, bavila se istraživanjem okoline. Obišli su zajedno s učiteljima okolne brežuljke, te s prelijepim pogledom na Ružica –grad upoznali legendu o poznatim ruševinama grada.
Također su ponovili do sada naučena znanja o orijentaciji u prostoru, godišnjim dobima, vrstama drveća.
Jedan od dana bio je posvećen razgledavanju karakterističnog seoskog imanja Virovitičko-podravske županije, pa su imali priliku vidjeti uživo neke od životinja, a i jahati konje što ih je posebno oduševilo.
Još jedan dio povijesti je prikazan – posjet autentičnoj lokomotivi «Ćiro» uz ispričanu priču, ostavio je djecu bez daha. Također su neobično uživali u muzeju » Parka prirode Papuk» gledajući mnogobrojne, dobro očuvane eksponate iz 13. stoljeća.
Naravno da su poseban trag ostavile zabavne večeri – posjet disco klubu uz ples i pjesmu, zatim » pidžama- party « na kojem su pokazali svu raskoš svojih talenata i onih koji su tek u razvoju, te večer u kojoj su morali kao predstavnici razreda pokazati što znaju i umiju.
Uza sve to, djeca su ponijela u život još nešto – prvi puta su samostalno odlučivali, brinuli se o svojim stvarima, pamtili upute i ponašali se u skladu s njima, samostalno odlazili na hranu, stekli nove prijatelje i kako bi djeca rekla « malkice smo odrasli«.