Tijekom šk. god. 2024./2025. provodili smo preventivni projekt „Pažljivo do pozitivnog mentalnog zdravlja“. Preventivni projekt je odobren od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja. U provedbu projekta uključene su stručne suradnice Škole i učiteljice razredne nastave. Korisnici projekta su učenici 1. i 2. razreda.
Projekt je usmjeren na pozitivan razvoj dobrog mentalnog zdravlja učenika, uključujući i učenike s teškoćama u razvoju, polazeći od emocija učenika i prirodnih pokreta u njihovom vlastitom ritmu i na pospješivanje emocionalnih vještina, pozitivnog funkcioniranja, socijalnih vještina, tjelesnog zdravlja i duhovne dobrobiti te osnaživanja učinkovite pažnje i koncentracije u svrhu prevencije problema mentalnog zdravlja. Kroz projekt smo implementirali suvremene metode plesa pisanja, Brain Gym®-a i mindfulness-a te vježbe edufeedback sustava Play Attention. Poticali smo pozitivan razvoj samopouzdanja, izražavanja, osjećaja i doživljaja. Kroz sadržaj i aktivnosti projekta utjecali smo na poboljšanje motoričkih, kognitivnih, socio-emocionalnih i govornih vještina kao i poboljšanje pažnje i koncentracije što usporedno dovodi do razvoja samopouzdanja, povećavanja samostalnosti u brizi o sebi, sudjelovanja u igri s vršnjacima, kreativnog izražavanja i stvaralaštva, stvaranja pozitivne slike o sebi i pospješivanja učenja. Suvremenim metodama potičemo na oslobađanje napetosti, povećanje smirenosti i opuštenosti utječući na pozitivan razvoj emocionalne i duhovne dobrobiti što utječe na smanjenje pojavnosti stresa kod učenika. Multidiscipliniranim pristupom želi se vrlo rano započeti s prevencijom rizičnih čimbenika i poticanjem razvoja i jačanjem zaštitnih čimbenika. Želi se utjecati na razvoj odnosno jačanje vještina koje pomažu u lakšem i uspješnijem kontroliranju ponašanja usmjerena na neposredno doživljavanje ugode i otporna su na štetne vanjske utjecaje.
S obzirom na rezultate projekta namjeravamo ponovno provoditi projekt kako bismo nastavili pozitivno utjecati na razvoj vještina učenika, prevenirati porast teškoća kod novih učenika, ublažavati određeni stupanj teškoća kod ostalih učenika, prevenirati rizične čimbenike i poticati zaštitne čimbenike te prevenciju nepoželjnih oblika ponašanja. Želimo dati podršku učenicima s obzirom na periode tranzicije kroz koje prolaze u školskom okruženju, prilagodbe na školu i zahtjeve koji se pred njih postavljaju. Također nam je cilj pomoći učenicima nositi se s različitim izazovima rasta, razvoja i odrastanja u današnjem okruženju kada se vrlo često pojavljuju različiti pritisci okoline, štetni vanjski utjecaji, ispitne situacije, uklopljenost u vršnjačku skupinu. Ovakvim pristupom prevencija ima svoj puni smisao jer se djeluje preventivno na ublažavanje pojave nepoželjnih oblika ponašanja i smanjivanja trenda porasta teškoća kod djece od najranije školske dobi te poticanja pozitivnog razvoja dobrog mentalnog zdravlja, a smanjenja pojavnosti problema mentalnog zdravlja.
Voditeljica projekta Zvonimira Somer, stručna suradnica edukacijska rehabilitatorica









