preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Ivan Goran Kovačić" Đakovo

Login
Linkovi

 





Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Arhiva dokumenata
 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 22. 3. 2010.

Ukupno: 491689
Ovaj mjesec: 2398
Ovaj tjedan: 768
Danas: 3
Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Dan učitelja
Autor: Vinko Pilipović, 5. 10. 2011.

       Svjetski dan učitelja obilježava se svake godine 5. listopada. To je prigoda da se pošalje poruka kako je rad učitelja i nastavnika prepoznat kao jedan od najvažnijih za ukupan razvoj društva, te da se kao takav i cijeni. Cilj je Svjetskog dana učitelja mobilizirati podršku za nastavnike kako bi se osiguralo da će učitelji i dalje ispunjavati potrebe budućih generacija te podići obrazovanje na razinu društvene važnosti i izvući učitelje iz poluanonimnosti i dati im društvenu važnost koju zaslužuju.


       UNESCO je ovogodišnji dan odlučio posvetiti temi rodne ravnopravnosti kako među učiteljima, tako i među učenicima i u nastavi. Dan se obilježava forumom u Parizu na kojem će se problematizirati pitanja rodne ravnopravnosti u obrazovnom sustavu. Podaci pokazuju da tamo gdje više žena radi u obrazovnom sustavu, postoji veća uključenost djevojčica u obrazovne programe. Na globalnoj razini većina djece koja ne pohađa školu, kao i 2/3 nepismenih na svijetu, su žene te one čine najveću društvenu skupinu isključenu iz svijeta obrazovanja.

       U Hrvatskoj podjednak broj dječaka i djevojčica pohađa škole i fakultete, dok među nastavnicima, posebice na osnovnoj i srednjoškolskoj razini, prevladavaju žene. Unatoč tome i dalje postoji značajna segregacija pri odabiru zanimanja dječaka i djevojčica pri čemu djevojčice idu u zanimanja koja su slabije plaćena i donose manji društveni status. Prema podacima iz 2008. godine dječaci prevladavaju u industrijskim i obrtničkim školama (62,5%), a djevojke u umjetničkim školama (71,7%) i gimnazijama (62,7%). Visookoobrazovane žene najčešće imaju diplome iz područja socijalne skrbi, obrazovanja, bioloških znanosti, društvenih i humanističkih znanosti, zdravstva, novinarstva i informacija, prava te umjetnosti. Najveća podzastupljenost žena u 2008. godini kod diplomiranih studenata/ica bila je u području računarstva (15%), inženjerstva (27%), arhitekturi i građevinarstvu (37%).





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju